Hè? Visualize en CAM werken niet meer?!
SOLIDWORKS Visualize en SOLIDWORKS CAM zijn onderdelen van SOLIDWORKS die gekoppeld zijn aan het onderhoudscontract van SOLIDWORKS. Met Visualize maak je overtuigende renders van je ontwerp, met CAM genereer je je frees- en draaiprogramma’s op basis van 3D modellen. Superhandig!
Let op! Als je onderhoudscontract voor SOLIDWORKS is verlopen, dan werken deze software onderdelen niet meer.
Hoe merk je dat je onderhoudscontract verlopen is?
Als je onderhoudscontract verlopen is, wordt er bij het opstarten gevraagd de software te activeren. Heb je wel je onderhoudscontract gewoon verlengd? Activeer dan de licentie en het probleem is opgelost!
Maar als je onderhoudscontract echt is verlopen, dan zal je die moeten vernieuwen om CAM en Visualize weer terug te krijgen. Uiteraard profiteer je dan ook weer van de nieuwste versie en natuurlijk de support via onze helpdesk. Ga naar de blog ‘De 10 voordelen van een onderhoudscontract voor SOLIDWORKS’ voor meer informatie!
Netwerklicenties
Voor klanten met een netwerklicentie is het opnieuw activeren van Visualize en CAM soms wat minder duidelijk. De licentie wordt beheerd door een licentie server die de licenties over het netwerk verdeelt. Ook in dit geval moet bij het verlengen van het onderhoudscontract de licentie op de server dus opnieuw worden geactiveerd zodat de verloopdatum wordt ververst.
Gebeurt dit niet dan zal de software aangeven dat de licentie niet beschikbaar is op de pc van de gebruiker. Dit kan dan niet zoals bij de standalone licenties direct voor de cliënt worden verholpen maar zal op de server moeten gebeuren.
Op de server moet hiervoor de ’SolidNetWork Licensemanager’ worden gestart waarin je met Modify de licenties ververst.
Toch nog vragen?
Schroom niet en bel even met de helpdesk. Mocht je nu geen geldig onderhoudscontract hebben, neem dan contact op met je accountmanager of onze salesafdeling.